ett trött lyckorus

Mille är numera döpt, och han var en riktig sötnos i kusin Sveas dopklänning. Det blev inte riktigt som vi tänkt, men det var en fin tillställning och maten funkade men bäst var nog ändå philadelphiatårtorna! Dom var så goda att jag och Mannen ihop med pappa åt upp en hel själva dagen efter..

Lagom till att Gävle åkt hem, och vi var tillbaka till lägenheten kom då den djävulska förkylningen. Den fullkomligt knockade mig igår så syster stor var en ängel och tog med sig Mille på en långpromenad och följde upp det med att laga en kycklingsoppa till sjuklingen.. Gott, gott, gott! Det blev en del över så det lär bli mer av den varan i veckan!
Känner mig lite bättre idag, med understrykning av lite. Däremot verkar lillplutten tagit över det som jag slipper idag, så han ligger på sängen och sover med konstiga ljud i näsan. Inte blir det väl bättre med all kli i mun som han har. Såg att det var två till på väg så nu är det bara att stålsätta sig och vara vaken med honom på nätterna när han är ledsen och har ont. Det gör liksom inget, för när man tittar på honom mitt i tårarna så kommer alltid ett leende, och hjärtat smälter på en gång.. min lillfis, finast i världen..

Från syster stor



Ett hjärtslag för lycka,
ett hjärtslag för tro
Ett hjärtslag för dig,
och det liv som ska gro

Vi ska ta dig i famnen,
vagga dig ömt
Vi ska skydda dig varsamt,
ge allt du drömt

Vi ska vaka och älska,
göra allting till gott
Vi ska slå ett slag,
för den ängel vi fått

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan!

Vad roligt att se att Mille blivit så stor och att dopet gick bra!

Synd att vi inte kunde närvara, men får kompensera med en annan resa!

Krama familjen och ha det bra!

// Alexandra & Kristofer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback