Fredagsångest!


Man kan faktiskt ha det, ångest en fredag, eftersom Mannen ska iväg hela helgen på golf.. Kul för honom, ensamt för mig.. Förstå mig rätt, jag har ju lille hjärtegrynet och massor med planer för dessa dagar men när man väl är hemma och det är kväll, nästan dags att sova.. DÅ är jag rejält ensam.. Får helt enkelt se fram emot måndag, Mannens första pappa-ledighets dag, hur mysigt är inte det?!

Min lille Milleman har burits och blivit förkyld.. Helt sjukt hur ont det gör i en när man hör hur han kämpar med nysningar och snor och ont i kroppen.. Inatt vaknade jag säkert en gång varje halvtimme för att höra om han fortfarande andades, jag var helt säker på att han inte skulle klara sig genom hela natten.. Men jodå, min hjälte klarade det med bravur, sov längre än vanligt och vaknade på strålande humör.. Det strålande humöret vände i för sig ganska snabbt till gny och gnäll och till slut visste han nog inte ens själv vad han ville, vad jag än gjorde så bemöttes det med ett förvrängt ansikte och om man inte ändrade position snabbt var det ett illskrik på väg.. Därför fick Mannen ta över så fort han kom inanför dörren... det tog en kvart så såg det ut såhär




efter några minuter var vi tre som snarkade ikapp...


och här är några kort från gårdagen


Napp på sne,        peter på besök             kärlek!!
vad gör de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback