önskan

Varför kan det inte vara helg lite oftare?

Som man längtar efter ett eget hus, en egen trädgård att vara i sånna här dagar. Det blir mer och mer påtagligt nu när värmen kommer, för vår lägenhet blir som en bastu och i helgen när vi var på lite utflykter så var det en viss liten kille som bara stormtrivdes av att ligga på ett täcke i skuggan, vädra stora lilla nakna kroppen och mysa! Dags att ta upp jakten på drömboendet igen kanske..

Jag har haft min första barnfria timme. Mamma kom in till stan för att ta hand om liten medan jag åkte och storhandlade.. Hur det kändes? Konstigt, osäkert men alldeles underbart, men bara för en kort stund för sen satte längtan in.. Tänk vad man förändras mycket när man får barn, ingenting är sig likt och alla känslor man får hej vilt. Härligt men ganska skrämmande om man tänker på hur det var innan..

I helgen som kommer ska Mannen iväg på golftävling så jag och Mille får klara oss själva.. Är redan nervös för hur det ska gå, men om vi åker iväg på dan så vi kan vara utomhus ska det nog inte vara några problem för liten att sova gott på natten.. Har han en såndär vansinnesdag vet jag inte riktigt hur jag ska orka ta mig genom dom korta timmarna som blir så långa när han bara är otröstligt ledsen..

Nu smyger solen in genom balkongdörrarna, dags att sätta på fläkten så kanske vi klarar oss undan värmeböljan för en liten stund...




Såhär häftig var jag när jag skulle hälsa på gamlamorfar!


Kommentarer
Postat av: mellan

Jaa, syster yster, här ute på bygda finns det väl åtminstone två-tre hus till salu nu =)

Jag förstår dig, att sitta i lägenhet med bäbis, utan balkong, är kanske inte drömmen-men det löser sig!

Kan inte Mille följa med Jocke på golftävling då, nån gång ska väl vara den första ;)

Förresten behövde vi Js hjälp i helgen, så kanske att han ska strunta i den dära golfen och vara hemma med frugan och sonen i stället, eller kanske skicka frugan på spa och att han är hemma med sonen, det är bara för dig att ta med dig din bästa kompis: La pump!

Nu vill jag snart se en bild i la blogg där Peps har kläder från moster på sig-BASTA =)

2009-06-02 @ 12:19:47
Postat av: Liten

just nu har han inte mycket kläder på sig alls.. alldeles för varmt för det, men imorn ska det bli sämre väder så då bannemej ska det tas kort när han har på sig kläder från dig.. =)

Postat av: elimi

Du kan ju åka med oss ut i helgen. Någon av dagarna ska vi till Sexis och ordna kök/sola/leka med barn.. Förresten.. jag är ledig nu. Sommarlov! Japp!!

2009-06-02 @ 14:09:38
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: elimi

Va gullig du är plutten! =) Stor kram!!

2009-06-02 @ 15:25:37
URL: http://elimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback