Min mardröm!

Efter att svärmor med delar av familjen åkt hemåt igår, så tog vi en välförtjänt vila jag och Mille.. Blev lite rastlösa framåt lunch så packade ihop mat och kläder och drog oss mot Mellan.. Där var det som vanligt mycke bus och kaffe, precis som det ska va! Väl hemma var Mille totalt slut, fick lägga honom redan vid kvart i 7. Kände i magen att allt inte stod rätt till men satte mig i soffan och slö-kolla på tv.. Efter en stund går jag in till Mille och tittar till honom, märker att han ligger och kippar efter luft och han har panik i ögonen. Lyfter upp honom och han börjar gallskrika, SKÖNT! Men har hjärtat i halsgropen och ringer Mannen och frågar vad jag ska göra.. Mille hinner somna i min famn och jag går för att lägga ner honom när samma sak händer igen, PANIK!!

Efter att ha pratat med både mamma och Mellan ringde jag till sjukvårdsupplysningen som inte gav nåt vettigt till svar utan hänvisade mig istället till barn på lasarettet. Efter en halvtimmes samråd bestämde vi att Mille inte behövde åka upp för övervakning utan att jag och Mannen skulle ha koll själva inatt och se om det verkar bättre eller inte. Men alvedon och illiadin fick han i vilket fall.
Mille verkar ändå ha sovit helt ok, och vi har väl varit vakna och sovit om vartannat.. Svårt att få någon ro när man vet hur tufft lillplutt har det.. Gick upp i vanlig tid imorse och åt lite frukost när Mille får upp en snor-spya utan dess like.. Så nu verkar han vara pigg igen, har åkt gåstol som aldrig förr och jagat dammsugar-slangen för fullt. Gapat åt Molly och lekt med sina nya leksaker.. Håller tummen för att det "bara" var en släng av tjockt snor som ställde till det för honom igår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback