Blodgivare?

Läste BT när jag åt frukost imorse. På sida 3 står det att det är blodbrist på Borås lasarett och Sahlgrenska.. Tog det som ett tecken (brukar inte läsa tidningen så noga mer än sport och nyfödda), ringde till blodgivarcentralen och anmälde mitt intresse. Nästa vecka ska det komma blanketter och information, sen är det bara att ringa igen och boka tid, snabbt och enkelt!


Som ni vet har jag varit ganska, eller väldigt, bortskämd med att Mille sover länge på mornarna. Ett tag gick vi inte upp förrän klockan var halv tio. Kände att det behövde bli lite ändring där. Dagarna är långa när mannen är iväg, men ändå för korta för att hinna med det man ska så fr.o.m den här veckan har vi gått upp mellan halv 8 - 8. Huvudet fungerar inte riktigt som det ska men efter frukost och lekstund kommer man igång.. Verkar som Mille mår bättre och framför allt SOVER bättre för han hinner bli tröttare nu och då är det värt varenda minut man går upp tidigare.

Idag när mannen kommer hem vid lunch ska jag och Mille åka till Lundaskog en sväng. Kompisen Joline ville leka med Milleman medan N och jag var sugna på kaffe och vuxet sällskap. Perfekt! Då får mannen en lugn stund innan matchen och jag slipper tänka på tvätten, bra deal! =)

Om man skulle ta sig en dusch, får passa på medan trollet sover..



Trollet


Kommentarer
Postat av: Emma

Gött Linn..

Har varit blodgivare sedan jag var 18år..

Visst man kan bli lite slö och få ont i huvudet, men guud vilken skön känsla det är när man går därifrån med 4,5dl blod mindre och vetskapen om att någon förhoppningsvis kan bli hjälpt med det!

Ha en skön dag i snön!

Kram

2010-01-08 @ 11:03:37
Postat av: MUM

Ovanligt gulligt troll!!!!! Love

2010-01-08 @ 12:14:54
Postat av: mellan

gå upp tidigare????????????? frivilligt????????????????????????????

är du klok eller??????????????????????????????????????????

2010-01-08 @ 20:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback