Sovmorgon

Kl 07.48 tittade jag på klockan, Mille låg på magen och busade i sin säng och sträckte armen mot mig 'maammmma mammamma mama'.. Myskille! Tog över honom till vår säng där han sparkade igång Mannen som i sin tur gick upp med honom medan jag fick ligga kvar och ta en sovmorgon. Vaddå lyx? Åtta kanske inte är tidigt enligt vissa men det blir tidigt när man är uppe på natten flera gånger och har lite problem med att somna om direkt. Så vid tio tiden gjorde jag entré i köket för en frukost. God!

Det är faktiskt tomt på schemat idag, vet inte vad vi ska hitta på. Vädret är strålande så en promenad är väl med i tankarna. På veckorna känns det som det är tusen saker man vill fixa och ordna med när Mannen är hemma, men när helgen väl kommer är det inte så viktigt ändå. Mycket skönare att ta dagen som den kommer.. Vad som är bestämt är i alla fall att det är vår ätardag! Nyårslöftet var att ha en gottisdag i veckan istället för massa småätande hela tiden. Förutom en kinder-rad i måndags så har det gått över förväntan.. Gravidkilona är borta sen länge men kroppen ser helt annorlunda ut om man jämför med förut, så förutom att sluta äta godis jämt och ständigt har ett gäng tjejer pratat om att skaffa träningskort. JAG SKA ta tag i det här nu och kanske äntligen känna mig lite nöjd över kroppen man släpar på.

Ska nog koka mig lite kaffe nu, sparka igång dagen på riktigt..




Mille fick ut alla leksaker ur lådan och var skitnöjd, tills jag sa 'nu får vi plocka upp lite Milleboy'.
Då vände han sig om och tittade på mig med dom här sogsna ögonen..
Ni kan ju gissa vem som städade och vem som åt majskrok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback