Blicka framåt

Går i tankarna att kanske börja jobba så smått igen.. Inte nu men snart. Vill egentligen gå hemma med Mille till han är 18 då han antagligen tröttnat på mig och vill flytta hemifrån. Men för att dryga ut mammaledigheten åtminstone LITE grann så kan det vara aktuellt med någon dag här och där i arbetslivet igen. Hur det ska gå till har jag inte en aning om, men vi spånar lite och ska prata med cheferna någon gång i veckan eller nästa. 

På torsdag är det 6 månader sen Mille såg världen första gången, och första gången man fick säga "jag är din mamma".. Att kalla sig mamma kändes i början väldigt konstigt och inte alls så rätt som jag trodde det skulle göra. Nu vill jag säga Mamma när jag presenterar mig för folk, visa hur stolt jag är över familjen, Mille..
Han gör små nya saker varje dag, några man knappt märker och man frågar sig efter ett tag, hur länge har han gjort sådär?? Andra är stora, som att kryptagen har börjat komma fram, inte för att han kommer så långt men han har raka armar och sprattlar med benen och det slutar med att han åker några centimeter bakåt.. Framåt får vi nog vänta med ett tag till!
Han har blivit mer medveten, om sig själv och oss runt omkring. Börjar fejkhosta och skratta för att få uppmärksamhet och gör ett högt ljud om han inte får oss att titta på en gång.. Att äta är bland det bästa som finns, lite skeptisk är han i början till alla nya smaker vi ger honom men sen slinker det ner utan några protester.. Att få kladd på händerna och klia sig i munnen verkar också vara någonting man ska göra mest hela dan.. Det här med vaniljkrokar är jättekul! Att få både äta och kladda utan att någon säger till är det bästa!

Hörde ett väldigt bekant ljud från sovrummet nu, dags att byta en bajsblöja och ta upp honom efter en låååång sovstund!



Kommentarer
Postat av: Emma

Men Linn,vad är det jag ser..

Har du äntligen blivit ringmärkt? ;)

Kram till er

2009-10-26 @ 20:12:07
Postat av: MUM

Mille sötnos nu är västen klar

2009-10-26 @ 20:13:16
Postat av: liten

Om det ändå vore så!! men det verkar som ja får vänta ett bra tag till....

hur går det för er?? jobb? lägenheten? kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback