ironi!

För 2½ år sen när vi flyttade in i lägenheten gjorde vi det med tankar om att det var ett "så länge boende". Vi har förbannat köksdelar, balkongdörren, värmen på sommarn men får skylla oss själva eftersom vi inte gjort nåt åt det.. Det har väl knappast undgått någon att vi letar hus men har inte hittat Det Där än.. Tiden börjar liksom rinna ut nu, MÅSTE ha tag i större, Mille behöver ett eget rum.. Jag behöver få sova!!
Ironiskt nog knackade hyresvärden på igår.. Dom ska satsa på att göra detta huset till företagscenter av nåt slag så alla hyreskontrakt blir uppsagda i juni månad, det betyder att dom är skyldiga oss att hitta ett nytt likvärdigt boende tills dess. Givetvis passade vi på att säga att vi ville ha större och helst med uteplats och tvättmaskin och.. och... och.. Att tillmötesgå alla dom krav är ingen lätt bit, så vi får se vad som erbjuds, i annat fall får vi väl ge oss ut på egen hand. Känns bara så onödigt att flytta till lägenhet för att göra den i ordning och sen vidare till hus.. Det löser sig vad det lider..

Mille sover nu, jag ska passa på att göra mig i ordning, sen är det mätning vägning och kontroll av doktorn.. För att göra dan ännu lite mer intressant är det matchkväll, Bhc mot Västerås..


Kommentarer
Postat av: mellan

Blir kanon tror jag =)

Jag vet nämligen två stycken som bor på sjunde villagatan som behöver en spark i baken vad gäller igångsättandet av lägenhet/radhus/parhus/hus/leta/köpa/hyrandet ;)

Och vem vet, era nuvarande hyresvärdar kanske hittar DET boendet till er!!!!

Men du, det fanns ingen Mille-bild i detta inlägget....MILLLLLLEEEEEEE!!!!!!!

Kram!

2009-10-28 @ 15:53:00
Postat av: Maria

Oj! Vad förvånade ni måste ha blivit! Hoppas verkligen att det här kan leda er till det perfekta boendet, jag förstår om den måste kännas trångt... Hoppas ni mår bra, även fast vi inte ses eller hörs så ofta så tänker jag på er massor! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback