Se upp för vagnen, vagnen rullar!

Finns det något som irriterar en mamma så är det att ingen ser vagnen man ändå har framför sig. Förstår att jag tar plats som ska in och ut ur samma ingång som alla andra och att vagnen kanske står i vägen för någon som absolut vill kolla på den färgen som vagnen råkar blockera, men vart ska jag ta vägen?? Måste ju få chansen att titta jag också? Ett prakt-exempel i en välkänd butik där det cirkulerar relativt mycket folk.

Jag tittar på en tröja jag absolut inte behöver men ändå är lite sugen på. Ställer vagnen jämte mig så det ska finnas plats för andra att gå förbi. Helt plötsligt står en svärm med tjejor runt oss och jag känner att jag inte orkar "slåss" om att hitta rätt storlek innan dom har hittat sin så jag försöker ta mig därifrån. Ber lite försiktigt om ursäkt för att det ska bli plats för mig och vagnen att komma förbi men icke.. Istället får jag kränga mig förbi ett dubbelställ med kläder och runda halva butiken för att ändå hamna bakom alla människor som inte ser att vagnen och jag vill UT.. ut ut ut.. Gav upp, och gick till provrummen för att kolla hur det gick för mamma istället.. Gänger var borta när hon var klar och ut gick vi..

Bortser man från detta har dagen varit hur bra och skön som helst. Mamma kom till stan och sysselsatte mig och Mille i stort sett hela eftermiddagen med lite hösthandling till lilleman och mat och fika. Syster stor kom förbi en sväng och Mille och jag har haft en myskväll ihop. Mannen är iväg på sponsor-kväll och väntas väl komma hem närsom.. ja, en bra dag helt enkelt..




Nybadad nakenfis!


Kommentarer
Postat av: elimi

Dokti dokti JP!! På fredag är det match igen.. när får man seriebiljetterna?? Kram kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback