Jag är trött..

Finns egentligen massor att skriva men jag har ingen lust. Det är för mycket att tänka på och lösa hela tiden; boendet, tiden, jobb och tillbaka till boendet igen. Orkar verkligen inte mer. Hur vet man att man gör rätt?

Mannen åkte till Sälen imorse som en avslutning med hockeygrabbarna. Kul! Not. Dagarna kommer gå bra, då har jag Millegodasteungenistan att busa och leka och göra utflykter med. Det är kvällarna som är det jobbiga, när Mille somnat och allt är tyst i hela huset.. Det är då man önskar att man hade sitt eget hus, så man kunde ha nåt att fixa med istället för att bara sitta i soffan en hel kväll. Nu stör man Mille så fort man gör nåt känns det som. Skittrist.

Har fyllt dagarna till max. Förutom idag. Det blir en lugn och harmonisk dag. Kanske upp till apoteket och köpa mig lite näsdroppar och ipren. Är nåt lurt på gång.. IAF, imorn sticker vi till min morfar och dricker kaffe och mata fåglarna. Är det fint väder har jag lovat att vi ska ta en promenad. Det blir mys. När Mille behöver sova åker vi hem till mamma som slutar tidigt. Hon pratade om tacos så det lär bli en helkväll där =). 30årskalas och en tripp till mormor på det så är helgen snart till ända.



Var förresten uppe på lasarettet igår. Mille hade blivit kallad för att kolla upp öronen. En rutinsak man gör efter en öroninflammation. Visade sig att han hade massor av vatten kvar i öronen vilket inte alls var bra. Mätte om flera gånger men det visade bara sämre och sämre värden. Fick veta att vi skulle vidare till en läkare och sen till öronavdelningen för att kolla upp vilken åtgärd som skulle bli bäst. Ny pencillinkur eller operera in rör. Efter att ha väntat ett bra tag kom läkaren in och konstaterade att Mille inte hade öroninflammation?! Nej men det visste väl jag också det var ju inte det som var problemet. Och eftersom öronavdelningen hade på tok för mycket patienter justnu skulle vi få ett brev hemskickat och antagligen få komma tillbaka inom 3 veckor. 3 VECKOR??
Här säger första sköterskan att det inte alls är bra med dom värdena och att vi genast ska få remiss till alla möjliga ställen, sen kommer en inkompetent läkare och säger att han har ingen inflammation så det är inte akut för Mille att få hjälp. Nehepp? Så han ska ha lite ont mest hela tiden och ha lock för öronen i 3 veckor till då. Perfekt. Behöver jag ens säga att jag inte orkar med sånt här just nu. Att liten dessutom ska ha ont är skitjobbigt! Var lipfärdig hela dan igår.


Den som alltid gör en lycklig




Kommentarer
Postat av: fasse soff

stackars mille kille . bajs på läkaren !! även att milles bästaste farmor fyller år idag , då blir mille lite gladare för han tycker det är jolit :)

2010-03-11 @ 10:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback