dvala

När vi fick veta att jag var gravid startade ett nytt liv för oss, för mig. Förutom att vi skulle bli familj - mamma, pappa, barn var det ett uppvaknande. På nio månader, i takt med att magen växte, försvann alla tankar på karriär, pengar, kläder att synas. Dom ersattes istället till trygghet, kärlek, 2 blir 3, vårt barn - mitt barn..

Det är stort att man kan, inte förändras men anpassa sig, till något sånt här. Att bli mamma alltså. Mäktigt är nog rätt ord förresten.

Kan ibland komma på mig själv, med att ha drömt om hur det kunde ha varit nu, om jag inte träffat Mannen. Varje dag efter en sån dröm är det nästan pirrigt i magen för jag inser att jag har det vackraste som finns i världen. Mille.


Nästan så att man varit i dvala i 23 år, vid graviditeten vaknade man upp, nu lever jag..






 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser han inte lite sticksog ut, den där Mille-pappan??

Postat av: josefine

Visst värderar man allt så annorlunda efter att ha fått barn?!



fint skrivet.



kram till er

2010-01-11 @ 22:23:34
URL: http://www.frejabloom.blogspot.com
Postat av: Lina

Mycket fint!

2010-01-13 @ 07:35:45
Postat av: Maria

Det var väldigt fint skrivet Linn.

2010-01-14 @ 22:42:08
URL: http://marialoving.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback